2014r.

Styczeń…

Rozpoczęliśmy kolejny rok naszej działalności, wyjątkowy bowiem niedługo będziemy świętować Jubileusz 15-lecia. Najpierw bierzemy udział w Godach Żywieckich, gdzie podczas Degustacji Potraw Regionalnych zaśpiewaliśmy kolędy i zatańczyliśmy hajduka.

25 stycznia już po raz 11 odbył się nasz bal karnawałowy, tym razem w klimatach PRL-u. Zabawa rozpoczęła się od hajduka, którego zatańczyła nastarsza ekipa zespołu. Na drugi oczywiście zabawa dla hulajników, którzy również postarali się o kostiumy :)

Luty…

Przyszedł czas ważnego wydarzenia dla zespołu. 2 lutego obchodziliśmy Jubileusz 15-lecia działaności, który rozpoczął się uroczystą Mszą Św. w kościele Parafialnym w Milówce.

Następnie przenieśliśmy się do Szkoły Podstawowej (gdzie mamy siedzibę) na dalsze świętowanie. Przybyło wielu zaproszonych gości, rodziców oraz byłych członków zespołu za co SERDECZNIE DZIĘKUJEMY :)

Nastarsi członkowie zespołu: dwie Kasie i Mateusz przypomnieli najważniejsze wydarzenia z życia zespołu a było ich napradę sporo. Całość przeplatana była tańcami: kołem, obyrtką, siustanym i oczywiście popisowym hajdukiem. Otrzymaliśmy wiele gratulacji i ciepłych słów, które dają siłe do dalszego działania. Jubileusze to piękne chwile, kiedy można powspominać wyjazdy, znaleźć się na archiwalnych zdjęciach i nagraniach oraz wspólnie się zabawić. Mamy nadzieję, że będzie nam dane przeżyć kolejne takie chwile…

Czerwiec…

W niedzielne popołudnie 15 czerwca zaprezentowaliśmy się podczas Wojewódzkiego Przeglądu w Wiśle. Dla niektórych dzieciaków był to pierwszy występ i w dodatku konkursowy. Tym razem zdobyliśmy wyróźnienie za stroje. Trzeba przyznać, że rodzice stanęli na wysokości zadania i pięknie przygotowali stroje dla swoich małych artystów.

Lipiec…

W wakacje przyszedł czas na kolejny wyjazd i chwilę odpoczynku. W tym roku zespół wybrał się na Grecką wyspę Corfu. Ta podróż zostanie zapamiętana na długo bowiem podczas kontroli na węgierskiej granicy okazało sie, że Emilka ma nieważny paszport. Pani Wanda podjęła decyzję, aby udać się do Budapesztu i szybko wyrobić nowy paszport. Naszczęście wszytsko poszło zgodnie z planem i można było ruszyć dalej.

Aby dojechać do celu trzeba było odbyć jeszcze 2 godzinny rejs statkiem, po czym razem z nasza panią pilot udaliśmy się na miejsce noclegu. Dużo czasu poświęcalismy na zwiedzanie. Byliśmy w Canele Amour, pływaliśmy rowerkami wodnymi a niekórzy skakali do wody aby się trochę schłodzić. Świetną atrakcją był również rejs statkiem wokół wyspy. Na koncert pojechaliśmy do Kerkyry, gdzie spotkaliśmy się z zespołami z Rosji, Węgier, Słowacji, Łotwy, Serbii i Grecji.

Okazało się, że sokolim wzrokiem może pochwalić się u nas Kinga, która podczas zwiedzania wypatrzyła Dawida Podsiadło. Świat jest jednak mały :)

Podczas ostatniego pobytu tradycyjnie udaliśmy się na plaże aby podczas symbolicznego „chrztu” przyjąc w nasze szeregi nowych kolegów i koleżanki.

Sierpień i Wrzesień…

Te dwa miesiące to ślubny czas w zespole. 2 sierpnia sakramentalne „tak” powiedzili Asia (nasza skrzypaczka) i Piotrek. Z kolei 9 września przysięgę małżeńską złożyli Karolina i Michał – tancerze zespołowi. Dziękujemy za zaproszenie i życzymy Wam dużo miłości na kolejne lata wspólnego życia.

Grudzień…

Tradycjnie już podczas Świąt Bożego Narodzenia zaprezentowaliśmy się w naszym Kościele Parafialnym w Milówce.